Sunday, December 27, 2009

HINANYA AKU PADA MU...

Sesungguhnya aku tak dapat menghakiskan namamu dari lipatan hati...
menguburkan kenangan ku bersamamu
jauh dari fikiran ku...

Sesungguhnya semakin aku cuba dan berusaha..
semakin kuat rindu ini..
semakin tebal rasa sayang ini...
terhadapmu...

Biarpun begitu layananmu 
yang kau berikan kepadaku...
biarpun begitu
aku tak dapat melupakanmu...

aku semakin merindui mu
rindukan suaramu 
rindukan kemesraanmu..


aku tak tahu
kenapa aku dilayan begini..
hinakah aku???
jijik kah aku pada pandangan matamu???


Tuhan..
dimana kekuatanku dulu??

Tuhan..
dimana kekentalan hatiku dulu???

Tuhan.. 
aku buntu..

Tuhan...
Hanya Kau yang tahu...

Hanya Kau
tempatku mengadu...
disetiap doa kupanjatkan
agar Kau tunjukkanku sebuah kebenaran
erti sebuah hubungan
erti sebuah kasih sayang
erti sebuah percintaan...


Tuhan...
jika benar dia bukan milikku..
jika benar dia tidak mengasihiku
jika benar sayangnya penuh kepuraan
jika benar hubungan ini adalah penipuan
jika benar dia hanya mengambil kesempatan
atas pangkat dan kedudukan
jika benar semua janji, perasaannya padaku hanyalah mainan..
Kau pisahkanlah kami tuhan..
Kau jauhkanlah kami tuhan...


Tapi
jika semua itu disebaliknya
Tuhan...
Ku pinta padamu
Kembalikanlah semuanya
Pulihkanlah semuanya
seperti sediakala...






No comments:

Post a Comment