Wednesday, December 23, 2009

SEGALANYA BERMULA DI SINI.............



7hb Ogos 2009 permulaaan dan pengakhiran segala galanya…
Konsert Seniman Sepanjang Zaman Jamal Abdillah adalah saksi kejadian atas segala apa yang aku alami..
Semuanya terserlah dimalam itu…
Kelembutanmu bertukar menjadi igauan ngeri buatku.. pujian dan bicara romantismu bertukar menjadi keji dan sumpah nista, maki hamun yang terlalu pedih, tajam menghiris kalbu dan sanubariku…
Terpaku aku tanpa sepatah kata balas…

Tepat jam 2.30pg, berat kaki ini melangkah keluar dari rumah tempat aku berteduh menumpang kasih seorang ibu..
Rumah yang paling tenang, paling bahagia buatku..ternyata hanya buat sementara…
Bukan niat untuk bersikap lupakan budi yang ditabur..
Bukan niat untuk menidakkan Sayang dan kasih seorang ibu yang tulus diberi..
Bersikap biadap dan tak hormat jauh sekali…
Namun…
Hati ini telah remuk dilukai dan dihancurkan…
Di pagi hening dan dalam kegelapan aku pergi membawa diri yang telah tersedar dari mimpi..
Tekad dihati untuk tidak kembali lagi… selamanya
Pedih tak terperi, airmata tak henti mengalir sepanjang perjalananku pulang kedestinasi ku…
Destinasi tempat aku mencari sesuap nasi…
Puas ku berfikir.. apakah salah dan silapku?
Salahkah ungkapan kata kataku??
Salahkah kata nasihatku padamu??
Supaya kau lebih menghormati, berhati hati dan kenang budi??
Budi orang yang telah diberikan..pertolongan yang telah dihulurkan padamu walaupun saling tidak mengenali???..

Sepanjang hari aku berkurung dikamar pejabatku, ku cuba lari dari mengingatimu, mengenangmu namun kata nista, kejian dan herdikan tetap segar dalam ingatan..

Tekad ku genggam erat… cacian dan kejianmu ku jadikan bara dan semangat buatku untuk melupakanmu terus dari hidupku…walaupun tersiksa dan melara jiwa ini menanggung pedih dan sedih…

Tak dapat ku kikiskan mu dari hidup ini…benarlah sebagaimana kata MEMERLUKAN SELURUH HIDUPMU UNTUK MELUPAI…

Tanggal 23hb Ogos setelah sekian lama aku mendiamkan diri, cuba menjauhi dari dirimu..kau datang lagi… meratapi segala kesilapan dan keterlanjuran kata…
Berjanji tidak akan mengulangi, berjanji dan terus berjanji..
Yang aku tak pasti apakah benar janji manis yang diberi kali ini..
Yang pasti…dirimu kini tidak lagi seperti insan yang aku kenali lagi..
Insan teristimewa yang telah Berjaya membuka dan mencairkan kentalan kebencianKU terhadap lelaki..
Kau berubah sekali lagi..
Sesungguhnya aku merindui lelaki itu..
Lelaki yang ku kenali pada tanggal 26hb Oktober 2007…


No comments:

Post a Comment