Saturday, December 26, 2009

KESEPIAN MILIKKU YANG ABADI..

Duhai sepi..
duhai sunyi..
kau tetap datang lagi tanpa ku undang..
kau tetap menemani hari hariku
walau aku ingin menjauhimu
walau aku ingin melupakanmu
kau tetap hadir
kau tetap bersemadi bersama dalam diriku..

Sunyi dan sepi temanku yang setia..
sunyi dan sepi pengganti dirimu kini
hari hariku tidak lagi indah seperti dulu
bagai kehilangan sesuatu
bagai kematian telah berlaku..


Alangkah indah hidupku
jika semua ini tidak berlaku
jika tuhan tidak menemukan aku denganmu
jika aku tidak berada disitu
jika aku bersikap sombong seperti selalu
jika aku tidak menghulurkan pertolongan padamu.....
jika semua itu tidak ku lakukan...
jika semua itu tidak ku tunaikan....
aku tidak akan menjadi seperti ini...
aku tidak akan gundah begini...
tidak akan berperasaan begini....

Tidak akan ada kesakitan
tidak akan ada kekecewaan
tidak akan ada perpisahan lagi
Semua itu tidak akan berlaku
tidak akan berulang buatku
untuk kedua kali...


cukuplah sekali aku kehilangan
cukuplah sekali terjadi perpisahan
perpisahan yang memeritkan
perpisahan yang meresahkan
Cukuplah sekali berlaku kematian
cukuplah sekali terjadinya penderitaan


duhai Sepi....
duhai Sunyi.....
kau adalah kekasihku kini
kekasih yang tidak sesekali berpisah 
denganku....


duhai Sunyi..
duhai Sepi..
kau bahagiakanlah aku
kau tenangkanlah diri dan jiwaku
kau kuatkanlah azam dan tekadku
untuk meneruskan kehidupan ini..
tanpa sekelumit rasa benci 
tanpa sekelumit rasa dendam..










No comments:

Post a Comment