Tuesday, December 22, 2009

INI LAH DIRIKU KINI




Hidupku kini hanya untuk mereka…
Kalau itu adalah ketentuan dariNya, aku Redha..

Mungkin kebahagiaan yang aku kecapi biarpun Cuma Sedetik bersamamu kekasihku tidak akan sentiasa menjadi milikku yang abadi….

Ku kira saatnya sudah tiba untuk aku pergi dari ruangan hidupmu buat selamanya..

Biarpun berat kaki ini, hati ini, perasaan ini melangkah jauh meninggalkanmu…

Aku sudah tidak berdaya menanggung beban kerinduan ini.. siksa jiwa ini  kerana mengheret diri dan kehidupanmu dalam dunia hidupku yang penuh tanda tanya….

Entah bila aku dapat lepas bebas dari belenggu ikatan kebencian ini yang tidak berpenghujung…

Aku sudah tidak berdaya lagi meneruskan kepuraan dan lakonan ini.


Tuhan..

Kau tahu apa yang bersarang dalam benak fikiranku..


Tuhan…

Kau tahu apa yang aku mahu dan inginkan..

Demi mereka…

Kebahagiaanku ..

Kesejahteraanku… aku gadaikan…aku korbankan..

Hanya untuk mereka…

Atas nama cinta… Atas nama kasih…

Atas nama sayang…


Demi mereka…

Aku korbankan segalanya..

Walaupun jauh disudut hati ini

Jauh di lipatan fikiran ku

Kau kasihku…kau sayangku…kau cinta buah hatiku…

Terlalu Amatku perlukan selagi hayatku dikandung badan..

Selagi denyutan nadiku berbunga cintamu

Selagi nafasku berhembuskan udara kasih dan sayangmu….


Jika hanya aku telah dan pernah mengecewakan hati orang lain semata mata kerana hati dan keinginanku untuk mencari kasih abadiku diakhir sisa sisa hidupku ini…;  

Dan jika ini hukuman dan balasanmu Tuhanku.. ku pohon dan ku piñta secebis kecekalan untuk ku harungi dengan penuh ketenangan dan ketabahan yang abadi………..




No comments:

Post a Comment