Wednesday, May 26, 2010

Agungnya Namamu Mama...

Mama hanya kau yang mengerti
Mama hanya kau yang mengetahui
aku bangga mempunyai mu Mama
aku megah berada di sisimu
walaupun kau bukan Mama kandungku
kau pengganti ibuku yang telah tiada
Keserasian di antara kita ujud
ianya lahir ikhlas tidak jumud

Mama kau tempat ku mengadu selain Mu
kuceritakan segalanya tanpa segan tanpa silu
ku luahkan semuanya agar tiada yang terbuku
kau tahu segala apa yang berlaku
kau tahu susur galur percintaanku

Mama kau menasihatkan ku tanpa jemu
kau memberikan semangatmu padaku
sungguh tinggi pengharapanmu
agar aku terus membimbing anakmu
kau masih mengharap agar tiada benci di hati
terus bersabar dengan karenah yang menyakitkan hati
agar diteruskan hubungan dan perkenalan ini
dengan anakmu tanpa dendam dan hasad dengki

Mama..
mana bisa mungkin aku membencinya
mana bisa mungkin aku lupakannya
mana bisa mungkin ku padamkan semua
mana bisa mungkin ku tinggalkan dia

Mama
tinggi nilainya harga kasih sayang kita
cinta kita adalah sama
kekal abadi hingga kita menutup mata..

No comments:

Post a Comment