Saturday, May 8, 2010

REALITIKAH INI... ATAU HANYA AKU YANG BERMIMPI...

Hingga kesaat ini mindaku berlegar
memikirkan apakah peristiwa semalam semuanya benar..
mengingati kembali..mengigaukannya lagi..

Kesempatan yang terhad ku isikannya padat
ku aturkan bicara agar semuanya sempurna
agar tiada cacat dan cela
 membuatkan diri menjadi murka
ku tuturkan dan kuluahkan semuanya satu persatu
meluahkan segala apa yang terbuku
perasaan rinduku, kecewaku dan jua hampaku..

Terkedu aku dengan perlakuan mesramu
Terkeliru aku pada tuturbicara manjamu
meluahkan betapa merindui aku..
menyatakan keluh kesah dirimu
ke atas apa yang berlaku pada kariermu..

Sinar pandangan bebola matamu
Keriangan mempamerkan padaku mobil barumu
yang diperolehi dari hasil titik peluhmu
Ternyata aku merasa bersyukur
perubahan kemajuan karier hidupmu
 kata kata perangsang dan juga semangat
ku iringi dengan sekalung doa
agar kau terlindung dan terpelihara
agar kau tak lupa dirimu siapa


Sejenak aku menjadi alpa
Sejenak aku menjadi lupa
pada perlakuan mu yang pernah membawa sengsara
Sekental mana jiwa dan semangatku
namun aku hanyalah seorang perempuan
yang tetap halus hati dan perasaan


Kini aku di persimpangan dilema
menerimamu kembali seperti biasa
melupakan semua segala sengsara dan luka
atau membiarkanmu begitu sahaja

No comments:

Post a Comment