Tuesday, May 18, 2010

AKHIRNYA

Tanggal keramat 17.5.2010, 7.15ptg 
tarikh yang tak mungkin bisa aku lupakan...
tarikh penentu kebenaran sebuah kasih sayang

Ku atur kata bicara dengan rapi
Ku atur agar tiada mengguris hati
ku atur dan ku luahkannya
agar kau akan mengerti
apa pegangan
apa pengertian
apa keluhan
yang selama ini berkata kata dalam hati..

Sesungguhnya Tuhan memakbulkan permintaanku
Sesungguhnya Tuhan memberikan hidayahnya
Sesungguhnya Tuhan menunjukkan aku kebenarannya
Sesungguhnya jua ia mencelikkan mataku yang selama ini buta..

Namun aku tetap bersyukur kepadaNya
kerana memberikan aku kekuatan
kerana memberikan aku ketenangan untuk menghadapimu
kerana memberikan aku kenyakinan untuk berbicara denganmu
kerana memberikan aku kekuatan untuk mengetahui sebuah kebenaran..


 

No comments:

Post a Comment