Monday, May 24, 2010

Aku Tetap Teguh.. Aku Tetap Utuh...

Pegangan ku tetap teguh
pendirianku tetap utuh
walau sejuta provokasi berlaku
sedikitpun padaku tidak menjadi kudis
kerana aku berfikiran positif
tertawaku sejenak tersenyum sinis

Ku tahu niatnya hanyalah satu
menunggu agar aku membalas menyatakan sesuatu
aku berpegang pada janji dan sumpahku
yang telah ku lafazkan padamu duhai sayangku
aku tidak sebodoh itu
untuk terus bertindak secara melulu

Tuhan kuserahkan padamu
agar Kau teguhkan kesabaran dan keimananku
Kau kukuhkanlah ketenangan dan kedewasaanku
menjadi insan yang tinggi pendirian
tidak dangkal membuat keputusan
tidak dungu dalam pemikiran

Tuhan ku pohon jua padaMu
Kau tunjukkanlah kebesaran dan kebenaranMu
agar terbuka pintu hatinya yang buntu
agar mengetahui apa sebenarnya niatku

No comments:

Post a Comment