Wednesday, May 19, 2010

ANDAI KU TAHU.......

Andai ku tahu
sejak dulu dirimu tak bersedia
menerima rasa cinta
tak akan aku luahkan segalanya

Andai ku tahu
dirimu tak pernah bersedia
menjadi milikku tak beerti
namun aku dapat menahan hati
dari menagih kasih sayang dan cintamu

Andai ku tahu
tak akan aku merindui dan mengharapkan
agar sang purnama untuk jatuh kepangkuan riba 

Andai ku tahu
tak akan aku kecewa begini
mengenang semua bicara manismu yang tak pernah punya makna

Andai ku tahu
kau tak pernah mahu memahamiku
dan tak pernah mempercayaiku
malah tak pernah mahu tahu
betapa besar tanggungjawabku
betapa aku sentiasa meletakkanmu
terlebih dahulu dari diriku

Andai ku tahu sejak dulu
begitu hina diriku pada matamu
tiada maruahku dalam penilaianmu
ingin ku kembalikan saat itu
ingin ku kembali di tarikh itu
tarikh kita dipertemukan
tarikh aku menghulurkan bantuan
kepadamu yang dalam kesusahan
kepadamu yang dalam kepayahan
ingin ku kembalikan jika terdaya
agar aku tidak berada di sana

Semua ini tak mungkin 
dan tak akan pernah berlaku...
semuanya jika
seandainya aku tahu..